Vanliga frågor och svar
- Kvinnohälsan
- 29 juni 2020
- 1 min läsning
Uppdaterat: 17 aug.
Jag behöver förnya recept, hur ska jag göra?
För förnyelse av recept kan Du ringa, 016-14 65 00, och lämna ett meddelande på telefonsvararen.
Detta gäller enbart de läkemedel som Din gynekolog har skrivit ut. För övriga läkemedel rekommenderas att Du vänder Dig till Din vårdcentral.
Jag behöver om- eller avboka min tid?
Återbud ska lämnas senast 24 timmar före besökstiden på telefonsvarare.
Telefonnummer: 016-14 65 00.
Vi är tacksamma om Du lämnar återbud så snabbt som möjligt för att vi ska kunna erbjuda tiden till någon annan. Meddela oss gärna om Du inte önskar ny tid.
Vad händer om jag missar att avboka?
Vi är tacksamma för att Din avbokning sker i så god tid som möjligt före Ditt inbokade besök. Avbokning eller återbud måste lämnas senast 24 timmar före besöket. Vid sent återbud eller om Du uteblir från bokat besök kommer Du faktureras 650 kr. Detta gäller även patienter under 20 år. Vid uteblivet besök gäller inte frikort.
Vad innebär ett bokat besök via hemsidan?
När du bokar Din tid via vår hemsida avser det ett fysiskt läkarbesök vid någon av Kvinnohälsans mottagning, och inte en telefontid.
Hur betalar jag för mitt besök?
Hos oss betalar Du avgiften för Ditt besök direkt vid ankomst.
Comments