• Kvinnohälsan

Vanliga frågor och svar

Uppdaterat: 14 feb.

Jag behöver förnya recept, hur ska jag göra?

För förnyelse av recept kan Du ringa, 016-14 65 00, och lämna ett meddelande på telefonsvararen.

Detta gäller enbart de läkemedel som Din gynekolog har skrivit ut. För övriga läkemedel rekommenderas att Du vänder Dig till Din vårdcentral.


Jag behöver om- eller avboka min tid?

Återbud ska lämnas senast 24 timmar före besökstiden på telefonsvarare.

Telefonnummer: 016-14 65 00.

Vi är tacksamma om Du lämnar återbud så snabbt som möjligt för att vi ska kunna erbjuda tiden till någon annan. Meddela oss gärna om Du inte önskar ny tid.



Vad händer om jag missar att avboka?

Vi är tacksamma för att din avbokning sker i så god tid som möjligt före ditt inbokade besök. Avbokning eller återbud måste lämnas senast 24 timmar före besöket. Vid sent återbud eller om du uteblir från ett bokat besök får du betala patientavgift samt faktureringsavgift. Detta gäller även patienter under 20 år. Vid uteblivet besök gäller inte frikort.


Senaste inlägg

Visa alla

Vi öppnade en ny gynekologisk specialistklinik, i Strängnäs, den 10 maj, 2021. Mottagningen finns på Löts Sjukhus, via Huvudentrén (tidigare Ryggkirurgiska kliniken) . Klicka här för att se på karta A

OBS! När du bokar Din tid via vår hemsida avser det ett fysiskt läkarbesök på Kvinnohälsans mottagning, och inte en telefontid. Inför Ditt besök: I dagsläget är endast Du, som är kallad till oss, välk